Egy blog a szeretetről, barátságról, romantikáról, ételekről, divatról, ezotériáról, a magyar nyelvről és magáról az életről.

Imádom ezt a könnyen és gyorsan elkészíthető ételt. Ebédre és vacsorára egyaránt ajánlani tudom. Azon kívül, hogy nagyon finom, még az ára sem túl sok, szerintem körülbelül 220 Ft-ból kijön. Persze attól is függ, hogy milyen zöldséget használunk. Én kivételesen nem frisset vágtam össze, hanem 1 kg-os fagyasztott vegyes zöldségből csináltam.

sajtos tojással párolt zöldséggelHozzávalók 1 főre: 1 db tojás, 10 dkg vegyes zöldség, 5 dkg Pannónia sajt, só, bors, oregánó, olívaolaj.

Elkészítés: a zöldséget olívaolajon (vagy vajon, esetleg kókuszzsíron) sóval, borssal és egy csepp oregánóval megpároljuk. Amíg az készül, a tojást összekeverjük sóval és borssal, majd hozzáadjuk a reszelt sajtot. Egy teflonserpenyőben olívaolajat melegítünk és kis gombócokat rakunk bele, majd a kanállal kilapítjuk és mindkét oldalát pirosra sütjük. Esetleg tovább lehet fejleszteni ezt az ételt és aki szereti, belevághat a tojásba egy kis hagymát és fokhagymát is.

olívaSzeretem az olívaolajat, habár először furcsa ízűnek tűnt az étel vele. Azonban mivel élettani hatása kedvező, így manapság a legtöbb étel elkészítéséhez ezt ajánlom. Mit érdemes tudni róla? Az olívaolaj a szervezet számára esszenciális telítetlen zsírsavakat tartalmaz, linolsavat, linolénsavat és arachidonsavat (F-vitaminnak is nevezik ezeket a zsírsavakat). Természetes antioxidánsai az A-, D-, E-vitamin és a béta-karotin. Erősíti az izomsejteket és jó hatású reumás ízületi gyulladás esetén is. Könnyen emészthető, mert gyorsan felbomlik az emésztőrendszerben. Nagy D-vitamin-tartalma segíti a kalcium beépülését a csontokba. Az A-vitamin a szem megfelelő működésére, a haj és a bőr egészségére van hatással (száraz hajvégekre is ajánlott rákenni egy keveset). Emellett gyulladáscsökkentő, vérnyomáscsökkentő és értágító hatással rendelkezik. Ha még nem főztél ezzel és úgy döntesz, hogy kipróbálod, figyelj oda arra, hogy minél alacsonyabb a savtartalma, annál jobb a minősége (extra szűznek max. 1%, a szűznek max. 8% a savtartalma).

Holnap egy egyszerű süteményt fogok sütni, mert reményeim szerint valamilyen finom leves lesz az ebéd, azután elég lesz egy szelet finom sütiszelet. 🙂

Jó étvágyat kívánok, legyen szép napotok!

Hozzászólások: "Sajtos tojás párolt zöldséggel" (2)

  1. Sramkó Rita szerint:

    Nagyon fincsi a sajtos tojás! Vacsira ettem egy kis tejföllel:) Nagyon laktató!

    • Örülök, hogy ízlett. Nekem is nagy kedvencem. 🙂 Egyik nap még tettem bele egy kis hagymát is.

Hozzászólás